Hello all.
I have a ‘Conan Dedicated Server’ running here.
Problem
The server is displayed as ‘Offline’ several times a day.
However, I can always connect. All other players can also connect.
Only here ([GER] Millennium Exiles | Conan Exiles server) it says ‘Offline’ again and again.
Hints
- If I now simply restart the server (in the Dedicated Server Launcher), everything is ‘Online’ again. Hmpf…
- the server runs behind a firewall (pfSense). All ports are open. The test in the Dedicated Server Launcher is also green.
- The server is running at a large German data centre. Everything is ok here too. I can always connect to the server immediately - RDP, Remote
- OS is ‘Windows Server 2019 Standard
Does anyone have any ideas? I can only guess and guess at the moment… something in the Dedicated Server Launcher must be set???
Best regards, Quickly
Hallo zusammen.
Ich habe hier einen “Conan Dedicated Server” laufen.
Problem
Der Server wird mehrmals am Tag als “Offline” angezeigt.
Ich kann mich jedoch immer verbinden. Auch alle Mitspieler können sich verbinden.
Nur hier ([GER] Millennium Exiles | Conan Exiles server) steht immer wieder “Offline”.
Hinweise
- Wenn ich nun einfach einen Restart vom Server (im Dedicated Server Launcher) mache, so ist wieder alles auf “Online”. Hmpf…
- der Server läuft hinter einer Firewall (pfSense). Alle Ports sind geöffnet. Der Test im Dedicated Server Launcher ist auch grün.
- der Server läuft bei einem großen, deutschen Rechenzentrum. Auch hier alles Ok. Ich kann mich immer sofort mit dem Server verbinden - RDP, Remote
- OS ist "Windows Server 2019 Standard
Hat jemand da eine Idee? Ich kann zur Zeit nur vermuten und raten… irgendwas beim Dedicated Server Launcher muss eingestellt werden???
Viele Grüße, Quic