Thralls gone when restarting game

Basic Info:

Platform: PlayStation 4
Issue Type: Gameplay
Game Mode: Single Player
Server Type: PvE
Map: Exiled Lands
Server Name: Don’t know where to find

Bug Description:

Started the game to play the next morning after shutting down the game the evening before. Much progress made was gone, repaired armor and weapons not repaired, thralls gone. Lost 42 or so thralls when going back to the game. Three were level 20 named thralls. Some animal thralls were missing also. Had probably near 80 thralls counting animals. Many had high level armor and weapons that are now lost.

Started the game the next day after this first post. Much lost progress from the day before. Stuffed animals missing. It seems like all of my knowledge points are gone. I cannot build anything. I have spent 493 points and only have 4 points left but I have no knowledge. All knowledge taken away.

Bug Reproduction:

Started the game. Quit game and reloaded game data from a USB drive. Thralls still gone. Quit game and went back in without loading data from the USB, thralls still gone.

Reloaded my saved data, restarted the game, knowledge still gone.

Started the game after having the Playstation off for several hours. Knowledge still lost. Can’t build anything. Game is saved at a spot several hours before I quit the game. Lost several hours of progress. Game started at the same point on all of the restarts.

Almost everything gone now. Thralls, crafting stations, compost heaps, my stable. My walls are gone again. Lost even more thralls, went from 26 to 22 from a high of around 78. All taken by the game. Almost bought the Isle of Siptah so I could get a rhino saddle. dodged a bullet. Game basically unplayable unless starting over.

:brazil: ps4 bug

:thinking: Qual modo de jogo? Você alterou o local de save do jogo? por qual motivo? Por algum motivo não clicou em “continuar” ao entrar no jogo clicou em “iniciar um novo jogo” ?

Dica: nunca altere o save antes de entrar e atualizar o jogo isso irá corromper os arquivos e esse não for o problema você ainda poderá restaurar os arquivos mas deve ter cuidado e atenção.

1. guarde seu save que está com sua base e recurso em um local seguro
  2. apague todos o save
  3. inclua novamente o save que guardou com segurança novamente
  4. inicie reinicie o game ps4
  5. inicie seu jogo clicando em continuar

Mas também recomendo enviar um ticket para o suporte ZENDESK.
https://funcom.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

Have you tried resetting your knowledge points? Also, are the missing thralls still listed in your thrall list? If they are, check the area where you last placed them, they may of fallen under the map. Use admin mode > Ghost to search under the map

Thralls are not listed in the followers page. I have reset my knowledge points several times now. Today when I started the game all my progress from yesterday was gone. Lost black ice, gold, hides, elephant, garrison armorers bench, two preservation boxes and more. all progress made yesterday plus extra are now gone. I’ll see what happens December 14 but I’m switching to Assassin’s Creed. This game just doesn’t work on Playstation 4 or Playstation 4 Pro.

Sorry can’t read this.

Used Google Translate on the Portugese above.

I did not change any of my save settings, I don’t know how. I do save a copy to a USB after the game is closed. This save is the same bad data in the game when I start. I quit going to the options page game save because that is where the problem started. I then started closing the game with the playstation button to close the app. This worked for a month or so. Fourth time I have had this problem. Switched from a PS4 Pro to a PS4 and then back to the PS4 Pro. Problems every time. Twice now since switching back to the PS4 Pro.

How much game time is lost when you quit the game and start it up?

Nao alterei nenhuma das minhas configuracoes de salvamento, nao sei como. Eu salvo uma copia em um USB depots que o jogo e fechado. esse salvamento sao os mesmos dadosruins do jogo quandro eu comeco. Parei de ir para a pagina de opcoes de salvamento do jogo porque fol ai que o problema comecou. comecei entao a fechar o jogocom o botao do PS para fechar o aplicativo. Isso funcionou por mais ou menos um mes. Quarta vez quetive esse problema. Mudei de PS4 e depois voltei para PS4 Pro. Problemas sempre. Duas vezes desde que voltei para o PS4 Pro. Hope this makes sense.

At least what I did during that session and sometimes more. The armorers bench and preservation boxes I had from the day before.

Nao alterei nenhuma das minhas configuracoes de salvamento, nao sei como. Eu salvo uma copia em um USB depots que o jogo e fechado. esse salvamento sao os mesmos dadosruins do jogo quandro eu comeco. Parei de ir para a pagina de opcoes de salvamento do jogo porque fol ai que o problema comecou. comecei entao a fechar o jogocom o botao do PS para fechar o aplicativo. Isso funcionou por mais ou menos um mes. Quarta vez quetive esse problema. Mudei de PS4 e depois voltei para PS4 Pro. Problemas sempre. Duas vezes desde que voltei para o PS4 Pro. Hope this makes sense.

You could do the nuclear option, seeing that you’re playing single player. Write down the name of your thralls, take a few screenshots of your base, then exit, nuke the save and restart. Use admin commands to regain lost levels, gear and thralls

:brazil: feedback

Eu entendi acima faço a tradução da página completa para meu idioma portanto fique avontade em falar em seu idioma nativo, dessa forma fica mais fácil para entender com a tradução, geralmente a tradução da tradução que não funciona muito bem no entendimento do assunto, mas obrigado por responder sobre o assunto em questão. :slightly_smiling_face:

Bom, você comentou sobre está com o save em um USB e o que entendi foi que você fica alterando o jogo usando PS4 e PS4pro. Seu PS4 ou PS4 pro não tem um SSD ou HD fixo que não pode ser removido?

Você mesmo já falou o problema que você mesmo está causando ao ficar alterando o salvamento que está em um USB de um para o outro e vice-versa.

Recomendo que não salve o jogo em um USB por não ser seguro. Já me deparei muito com comentários assim de algumas pessoas perderam uma bios de “placa mãe para pc por que o usb não funcionou corretamente” Não é todo USB que funciona, tente jogar sem usar seu USB.

Instale o jogo Conan Exiles em um local interno de seu PS4 sem usar USB :+1:

Bom jogo!

No worries, I quit playing Conan Exiles. It just doesn’t work. So, so, so glad I didn’t get the Isle of Siptah add on. I may come back after the latest update but probably not. So much potential for a game that just doesn’t work. To ambitious for the PS4.

In the PS4 after the game is closed I back up the game data on a usb so I can replace settings that get lost by the game. I do not play off of the usb I use the PS hard drive.

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.