Bug-Report [TestLive] 15.04.18

Hallo FunCom,

wir haben auf unseren privaten Server ein wenig getestet und hier sind die ersten gefundenen Bugs. :wink:

  • Religion funktioniert nicht (Mithra Kreuz andere habe ich noch nicht getestet)

  • In der “neutralen Stadt” wird man an zwei Punkten ohne Provokation angegriffen: 1. Das Lagerfeuer wo die TĂ€nzer sind und die 4-5 Wachen davorhocken 2. Das WestmauergefĂ€ngnis
    Die “neutrale Stadt” wurde im Norden extrem reduziert, man hat aber vergessen den Bauschutz entprechend im Norden anzupassen (obwohl das imho angekĂŒndigt war), Daher dort wo die Grenzen der Stadt nicht verĂ€ndert wurden osten, westen, sĂŒden kann man normal dicht an die stadt bauen, im norden nicht.

  • Die Reaktion der npcs in der stadt ist schlecht es reagiert auf angriffe immer nur die angegriffene gruppe allen anderen wachen die scheinbar zu einer anderen npc gruppe gehören ist das ziemlich egal selbst wenn man leute neben denen niedermetzelt

  • Bug/Feature? Wenn man Fundamente zB als Mauern setzt kann man diese nicht mehr mit WĂ€nden verkleiden. Das ging vorher mit T1 und T2 Fundamenten jetzt nicht mehr das sieht dann natĂŒrlich sehr bescheiden aus.

  • Das “ziehe ein leichtes RĂŒstungsteil an” Ereignis funktioniert nicht.

  • Die Notizzettel funktionieren nicht sprich man kann nichts draufschreiben beim interagieren öffnet sich das entsprechende menu nicht.

  • Der Lendenschurz (ID Nr.: 52094) wird nicht dargestellt wenn man ihn anzieht.

  • Spielerleichen fallen in abbaubare Steine

  • Alle Container sprich Kisten WerkbĂ€nke etc. lassen nicht zu das sachen gestappelt werden wenn alle PlĂ€tze belegt sind. ZB. in einer Kisten sind alle PlĂ€tze belegt darunter einer mit 20 Holz man kann dann nicht 30 Holz einlagern (Summe = 50 Holz in Kiste) obwohl das eigentlich gehen sollte.

  • NPCs die KO gehauen wurden fallen immer noch (zufĂ€llig mal ja mal nicht) durch den Boden. Imho ohne das belegen zu können liegt das daran ob sie “auf flacher Erde stehen” (nicht durch den Boden fallen) oder auf nen HĂŒgel, DĂŒne, Berg etc. sind. (Durch den Boden fallen)
    Nicht zu vergessen sollte das aber angeblich gefixed sein

  • Gaskugeln lassen sich zB nicht werfen.
    Also es sind tatsĂ€chlich nur die Gaskugeln ausrĂŒsten geht, werfen geht nicht.

  • Das Admin MenĂŒ sollte sortiert sein, ich finde unter dem Reiter “GebĂ€ude”, RĂŒstungen und anderes.
    Ebenso wie die NPCÂŽs und Kreaturen die man Spawnen kann, diese verteilen sich und macht es unĂŒbersichtlich wo nun welcher NPC ist

Diese Bugs sind von unseren Community Discord, direkt hier gepostet.

Wir werden Ihnen aller 2 Tage eine Liste senden mit neuen gefundenen Bugs.

Mit freundlichen GrĂŒĂŸen

Die Wildfire Community

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Yes, I noticed this. However, I didn’t notice it after I started a new game, so their hostility might be a legacy thing.

Okay, didn’t notice that. I chose to build west of the city, between it and the cursewall for my game. Annoying, please fix.

Actually, you couldn’t do that originally in the game, so the fact that you can on live might have been the bug, not the other way around.

Did for me last night. New game. Made Light armor cap. Put on Light Armor Cap. Journal updated. However, I’ve notice that if you try to accomplish a task you already did before the journal got updated, journal update is impossible to complete (i.e. trying to get the journal to “Scout a camp” if you already scouted them all previously). This really only pertains to servers/single player continued from a previous version of the game.

If you’ll notice, the loincloth is essentially the “nudity filter” item the game removes when you have full nudity enabled. If you are using full nudity, the game is just auto-removing the image mesh by default. As this is not a craftable item and only spawnable via the admin (cheat) panel, this is not a big deal. Honestly, I don’t know why funcom included it in the admin panel


Agreed. Some things are in the wrong cateegory, some things aren’t there, and some things are there that don’t need to be. Also, having the T4s unnamed for some races, and named in others is really annoying. I can understand it for Plot relevant NPCs, but the T4 thrall NPCs should be under their respective faction. Took me an hour the other night to find the name of the T4 Dekarto Priestess.

Ran-san

1 Like

“If you’ll notice, the loincloth is essentially the “nudity filter” item the game removes when you have full nudity enabled. If you are using full nudity, the game is just auto-removing the image mesh by default. As this is not a craftable item and only spawnable via the admin (cheat) panel, this is not a big deal. Honestly, I don’t know why funcom included it in the admin panel
”

Nope it is in Game i found it on an Thrall and even with full nudity on, it was shown correct on the Thrall but after i removed it (to get it for myself^^) It stoped workin. Probably for the reason you mentioned.

"Bug/Feature? Wenn man Fundamente zB als Mauern setzt kann man diese nicht mehr mit WĂ€nden verkleiden. Das ging vorher mit T1 und T2 Fundamenten jetzt nicht mehr das sieht dann natĂŒrlich sehr bescheiden aus.

Actually, you couldn’t do that originally in the game, so the fact that you can on live might have been the bug, not the other way around."

Thats not correct it was in the original game i build that way myself mostly for optic reasons. Maybe it is still in it dunno im testlive nowadays. But after a little testing on TL i found its still possible, what has changed is the way how you do it. Now you need to build the wall first and then ad the foundation behind the wall not the other way arround, why that has changed no clue. That means also you cant mask the bottom foundations anymore.

Thats not correct it was in the original game i build that way myself mostly for optic reasons. Maybe it is still in it dunno im testlive nowadays. But after a little testing on TL i found its still possible, what has changed is the way how you do it. Now you need to build the wall first and then ad the foundation behind the wall not the other way arround, why that has changed no clue. That means also you cant mask the bottom foundations anymore.

I know that when I started in the first week of Early Access, you could not do this. And I didn’t remember seeing it possible until around last November or so, despite multiple attempts to try.

xbox one bugs
1 thralls don’t equip wepons
2 cant get s### off my hot bar
3 cant dye armor
4 hard breathing bug
thing you could add to the game
1 mounts
2 spawn on any bed I own like in ark
3 different stat for thralls because theirs not a lot of difference 1-named may be let us see their Attributes
4 make it easier to get star metal in the desert
reasons why
1 moving north is a pain
2 give me reason to care what level my thralls are on pve they are dead weight because they are not good to bring with you and mostly offer passive stuff like reduce cafting cost wow so amazing they cant hunt or gather things

Should this be posted on the XBOX update and bugs thread?