I would like to know what got me banned!? I know who did it cause the same player has gotten all of my allies banned. I put a lot of time and effort into this game and I would like to know how to keep this from happening again and how to report someone who is false reporting just because of beef with allied players. I love this game, but you guys letting bullies run rampant is kinda ridiculous, I’d be the 17th person you let this clan do this to, and I’d like to know how to fix such “building spam” that I haven’t changed in a year.
There’s never an email sent advising you of a suspension/ban.
Because our Funcom IDs are not tied to anything except for access to Official servers.
You’re also not going to get an explanation even though you’ll probably be advised to submit a ban appeal ticket through Zendesk - lock thread, delist.
My advice is to read the Terms of Conduct, Guidelines and Procedures and hope your interpretation is correct. Take a look at the Landclaim abuse on Official Servers post for examples of what to avoid. Do your best but don’t expect that it is going to matter.
There’s no such thing as permanance on Official servers and the ToC and Zendesk have been wielded as a weapon since 2021. Simply doing a quick search here on the forums will show you how much of a controversial topic it has been.
A tip: watch for signs in behaviours. If I had been you knowing what this player had been doing to others I would have packed everything up and BV’d for a few weeks. Too little, too late unfortunately.
I’m sorry this happened to you and your friends.
When executing authoritarian fascism, it is best to make sure that the populace DOES NOT know what is happening to them. Keep 'em guessing is the best method.
Conan Exiles feedback @Community
Para saber sobre as regras deve conferir as informações na página do forum @Funcom_Community
E para saber por que você levou BAN, recomendo que entre e contato com o suporte ZENDESK
https://funcom.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
Confira também o clipe sobre as regras
ToC is vague.
Submitting a Zendesk ticket will not result in an explanation.
I’m not sure if at this point you’re actually trying to help your fellow players anymore. It feels like you’re being condescending as you c/p almost identical responses to any similar post - almost acting like a mod?
Não, é por que esse assunto sobre um BAN não tem que ficar sendo explorado aqui, e geralmente as pessoas entram no forum somente para reclamar sobre um BAN que poderia ser evitado lendo as regras e tendo noção que até mesmo um chat ofensivo poderá ser o motivo de um BAN, mas isso tudo está nas regras.
Eu sou de acordo que se não irá jogar conforme as regras a pessoa deve criar um servidor ou alugar um ou jogar em um servidor privado.
Por esses motivos que não há o que fazer quando já levou um BAN e sim as duas informações sobre o ZENDESK e as regras são as únicas cabíveis no momento, a discursão aqui no fórum não irá somar em nada sobre a questão privada que somente será resolvida via ticket, espero que entenda o meu ponto de vista sobre uma posição inrevogável qie a funcom faz todos nós que jogamos em servidores oficiais a cumprir e por esse motivo que fiz os clipes sobre as regras para amenizar um possível banimento.
Ahh, I see. I don’t think I’d be far off in assuming if you had the power you’d also close and delist the post?
This post has been up for 2 days. I think Funcom has realized that silencing ToC issues have created way too much distrust.
Instead of parroting like a corporate lackey maybe try actually having a conversation with your fellow players.
As long as Official servers are offered it is a just fine choice; your opinion regarding private servers is irrelevant.
Fique com sua opinião e dispenso que tente me fazer ter outra opinião, pois a minha opinião é o resumo das regras e portanto quem discordar não será com a minha opinião e sim com a regra já descrita, por educação respondi por que não sou um BOT como disse acima e nessa questão do BAN o ZENDESK é a única maneira de resolver ou de informar sobre o assunto. Nossos colegas que jogam conan exiles deveria entender que o chat do conan não é o chat do LOL e que fazer base gigante ou base que fecha recursos ou base que tampa os acessos importantes como conhecimentos de histórias do jogo ou fazer reporte falso pode dar BAN sim… Mas se @Chknwyng quiser mesmo uma dica sobre como deve jogar sem levar BAN recomendo que jogue sem colocar outras pessoas que não conheça em seu clã para não ser banido por que terceiros descumrpiu a regra e não falou o que ou por que foram de BAN… Mas isso também está nas regras, parece que até você @Kikigirl não leu as regras por que tenho que ficar lembrando como funciona e já faz anos que as regras são as mesmas para um padrão de comportamento dentro de conan exiles
No, going to Zendesk will not resolve it and no, they do not give explanations.
If you knew what you were talkng about you’d know this. You would be pointing this out or advising not to bother.
I advise you to spend some time searching similar topics and actually reading all the replies to become informed of the entire situation.
Sim eu sei, não tenho que fazer algo que você deveria fazer… O ZENDESK ao entrar em contato eles irão informar quando e por que motivo levou BAN, a pessoa “jogador” deve informar o que aconteceu e continuar comunicando ou respondendo o email que foi iniciado. Para qualquer assunto funciona assim e não resolve enviar vários tickets para o suporte por que assim irá atrasar para ter uma resposta. Para mim esse assunto já se estendeu por mais que eu gostaria e não irá resolver em nada sobre esse BAN, recomendo focar em outro assunto por que aqui fica somente o choro de alguns que não leu as regras porém espero que aprenda ou irá ser banido de vez por ignorar as regras. Conan não é jogo para crianças e também não é para pessoas mimadas, as regras hoje em dia são públicas para que todos possam ver.
Cumpra as regras se quiser e leva BAN quem não cumprir XD
This person wasn’t even banned, they were suspended.
No. You do not understand. They will not get an explanation. If they do submit a ticket they will get a repeat of the in game suspension notice and advise to look at it by attempting to log in.
You need to stop spreading misinformation.
Já que não sabe entender como funciona é assim se sua conta levou um aviso então você estra em contato com o suporte ZENDESK
https://funcom.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
em seguida ele irá informar o tempo da suspensão no Brasil BAN é BAN pois se foi suspenso já foi de BAN por perder a base e por isso que esse assunto deve ser informado ao suporte acima.
Assim que o suporte recebe seu ticket irá informar o dia e então para quem não sabe “você” entra nas regras para ler o tempo que irá ficar suspenso como mostra abaixo
Continuando a discussão de Official Servers - Terms of conduct, guidelines and procedures:
You’re really condescending aren’t you?
There’s a difference between suspension and ban.
A suspension is like a timeout. It is a punishment for an infraction (s) dependent upon the severity and amount referenced in the chart you’ve linked that I am much acquainted with.
A ban is permanent. It is also the only type that may be appealed since suspensions cannot be appealed. That’s in the ToC as well.
Did you know that the only way to submit an inquiry regarding suspension/bans through Zendesk is choosing “Ban Appeal”?
Did you know I’ve made topics analyzing the ToC? Hundreds of comments about my experiences and referenced experiences of the community?
Now that we got those things out of the way, don’t you think the process is confusing and convoluted or are you going to continue to insult me and spread misinformation?
This might be a bit of a language thing but it is clear to me you don’t actually read all replies. I advise to ditch the mock-up replies to posts like this and again, search the forums for similar subjects and actually take the time to read the experiences of players that have had to face this.
Se um jogador está a mais de anos em um servidor e leva uma suspensão “BAN” ele irá perder todos os itens portanto é assim que funciona o restante você fala o que preferir só não fica colocando palavras em minha boca de coisas que eu não disse. Não seja carente de ficar prolongando o assunto para ter com quem conversar, tenho mais o que fazer não tenho tempo de ficar andando em círculos com suas questões e suposições… Quer tirar uma prova disso? Entre em um servidor e faça como quiser e depois volte aqui e conte por qual motivo foi suspenso “BAN”
Quando for falar sobre o assunto, não leia meu comentário que irá fazer dois favores um para mim e outro para você
We dont even understand whats he’s talking about…
As long as he or she or them dont put effort in to write in English. Like anyone else who is trying to help or looking for help on a english written forum.
These comments are invisible to me
“If a player is more than a year old on a server and has a “BAN” suspension, he will lose all the items”
Time outs are a week, decay time is 10 days. So just why would they lose everything?
Unless they are on a PVP server.
I can read google translate.
Que pena … E por isso que sempre faço a mesma resposta com link sobre a solução, mesmo que ficar esperneando por algo que já aconteceu, mas se não entende não tem problema eu deixo o texto para ajudar. Acho que algumas pessoas não sabem usar a tecnologia “translate” ao próprio beneficio
It’s ok, you’ll just be wilfully ignorant and that’s fine. But I’m not going to sit idly by while you spread misinformation though so I will correct you.
Just remember I was the one who helped you moons ago with an issue where you were being threatened for potentially breaking the rules
Então… Por isso que é importante informar o ZENDESK para saber quanto tempo está suspenso “BAN” mas se o tempo de DECAY for normal de 7 dias então é provável que perderá toda a base
I’m ignoring the majority of it since it doesn’t make much sense with google translate.
But they do seem to be implying that their duration on a server somehow correlates to whether or not their stuff is admin-wiped. Which is usually false as we know.